Ćwiczenia na płaski brzuch

2013-01-29

Choć może się wydawać, że rzeźbienie brzucha jest zadaniem stawianym sobie przede wszystkim przez mężczyzn okazuje się, że również panie z dużym zainteresowaniem przyjmują różnego rodzaju ćwiczenia na płaski brzuch. Poszukiwanie tych, które przynoszą najlepsze rezultaty sprawia, że w centrum zainteresowania osób myślących o modelowaniu brzucha coraz częściej znajduje się ławeczka do ćwiczeń. Czy jednak pokładanie w niej tak dużych nadziei rzeczywiście znajduje uzasadnienie?

Osoby przystępujące do ćwiczeń z wykorzystaniem ławeczki nie mogą zapominać o tym, że o sukcesie decyduje nie tylko staranność ich wykonania, ale również ich regularność. Plan treningowy zazwyczaj dopasowywany jest do indywidualnych możliwości ćwiczącego, gdy zostanie już stworzony warto przestrzegać go więc w najmniejszych szczegółach. Ważne jest przy tym również zróżnicowanie ćwiczeń trening powinien bowiem aktywizować zarówno mięśnie proste, jak i mięśnie skośne brzucha.

Jakie ćwiczenia wykonywać, aby liczyć na znaczącą poprawę wyglądu naszego brzucha? Propozycji jest co najmniej kilka, na pierwszy plan wysuwają się jednak skłony w leżeniu płasko, wykonywane na skośnej ławeczce do ćwiczeń skłony w leżeniu głową w dół, a także unoszenie nóg podczas leżenia na skośnej ławce. Ćwiczeń jest oczywiście znacznie więcej, wiele zależy bowiem od tego, jaki cel chcemy odnieść (inne zalecane są osobom, które chcą pozbyć się tkanki tłuszczowej, a inne tym, którym zależy na modelowaniu mięśni), jaka jest nasza kondycja i jaki czas wyznaczamy sobie na realizację stawianego sobie celu. Program treningowy możemy opracować samodzielnie, między innymi w oparciu o materiały dostępne w sieci, osoby, którym zależy na satysfakcjonujących rezultatach zalecają jednak skonsultowanie go z trenerem, który jest zatrudniony w siłowni albo salonie odnowy biologicznej.