Biegamy na bierzni!

2016-03-07

Wielu osobom wydaje się, że bieganie na bierzni w żaden sposób nie różni się od normalnego biegania po parku. Jest to zasadniczy błąd, który w wielu przypadkach może skutkować nawet poważną kontuzją i koniecznością zaprzestania treningów przez wiele miesięcy. W jaki sposób powinniśmy biegać na na bierzni i na co powinniśmy zwracać szczególną uwagę?


Podstawą treningu jest rozgrzewka!

Niezależnie do tego, czy mamy zamiar biegać po parku, czy też biegać na bierzni, konieczne jest przeprowadzenie dobrej rozgrzewki – wykonujemy w obu przypadkach te same ćwiczenia rozgrzewające starając się pobudzić wszystkie partie mięśniowe, które będą brały udział w naszym bieganiu.


Parametry

Niemal każda bierznia dostępna na rynku daje nam obecnie możliwość wyboru między przynajmniej kilkoma programami treningowymi. Obecnie nawet najtańsze bierznie pozwalają na ustawienie ich nachylenia – zgodnie z najnowszymi badaniami lekarskimi bieg po podłożu nachylonym o 1-2 % znacząco zwiększa nie tylko efektywność biegu, ale również wpływa na zmniejszenie liczby doznawanych przez biegaczy urazów.


Podsumowując, już przed wejściem na bierznię powinniśmy dokładnie zaplanować, jak będzie wyglądał nasz trening i odpowiednio rozruszać wcześniej partie mięśniowe oraz ustawić we wskazany sposób bierznię.